Konfiguracja nie działającego połączenia na bramkę testową MF


 

Jeżeli w trakcie wysyłanie z prograsmu bcEDEK pojawi się poniższy komunikat



może to świadczyć o braku zainstalowania certyfikatu bramki testowej Ministerstawa Finansów.
Należy więc ten certyfikat zainstalować do zasobnika systemowego.

Metoda prostrza :

  1. Pobieramy ten certyfikat i wybieramy opcję otwórz ...
  2. Na pytanie o akcję wybieramy "Otwórz" a nastepnie "Zainstaluj certyfikat ..."


  3. Wybieramy miejsce gdzie go zainstalować (magazyn)


  4. Odpowiadamy "Tak" na informację o zabezpieczeniach (w zasadzie ich braku)


  5. jak wszystko przebiegło poprawnie - pojawi się informacja :



Druga metoda - polega na otwarciu strony braki testowe i pobraniu certyfikatu bezpośrednio z niej :

  1. Otwórz przeglądarkę internetowa na stronie :
    https://test-bramka.edeklaracje.gov.pl/uslugi/dokumenty?wsdl
    a powinno się pojawić :



  2. Klikamy (mimo obaw) na "Kontynuuj przeglądanie tej witryny sieci Web"



  3. Klikamy na pozycji "Błąd certyfikatu", wyświetlamy ten certyfikat, wybieramy opcję zainstaluj i dalej jak w metodzie uproszczonej od pkt.2

 

Sopot, dnia 18.06.2012